Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×

Marketing szeptany - WOMM

Zapraszamy w tym miejscu do skorzystania z najnowszych narzędzi marketingowych. Zamiast wydawać pieniądze na znienawidzone przez Internautów kampanie banerowe, zdecydowanie lepiej jest prowadzić np. konsekwentne działania na wyselekcjonowanych pod kątem grupy docelowej forach internetowych. Banery pojawią się i znikną, a posty na forach pozostaną na zawsze…

Marketing szeptany polega na dostarczaniu ludziom powodów do rozmawiania o marce, produkcie, czy usłudze. Inne nazwy marketingu szeptanego to m.in.: marketing rekomendacji konsumenckich oraz WOMM – word of mouth marketing.

Celem działań WOMM jest wywołanie wśród konsumentów fali pozytywnych rekomendacji. Metody dojścia do tego celu są jednak bardzo różne i obejmują zarówno działania online, jaki i offline.

Naszym klientom oferujemy w tym zakresie następujące działania:

1. Buzzmarketing na forach internetowych, na których przebywa grupa docelowa.
Działania te to działania jawne i etyczne, niepolegające na podszywaniu się pod „prawdziwych forumowiczów”. Akcja na forach może przykładowo opierać się na utworzeniu specjalnego oficjalnie sponsorowanego i obrandowanego wątku i zaproszeniu forumowiczów do aktywnego udziału w dyskusji na konkretny temat związany z grupą produktów, podzielenia się opinią o marce itp.

2. Product seeding (akcje samplingowe)
Działania te polegają na dostarczaniu osobom spełniającym kryteria grupy docelowej pełnowartościowego produktu i zachęceniu do podzielenia się opinią o nim z innymi ludzmi. Akcja taka może być skierowana jedynie do jednostek wpływowych (tzw. liderów opinii), które skutecznie przekażą swoje opinie bardzo szerokim gronom osób, ale także może mieć charakter bardziej egalitarny.

Product seeding szczególnie dobrze sprawdza się w przypadku kampanii launchingowych – dla produktów, które są dopiero wprowadzane na rynek, lub nowych wariantów znanych już produktów.

Kampania product seeding może być prowadzona także dla usług. W takim przypadku dostarczany jest voucher, karnet lub specjalny bon, na podstawie którego osoba może bezpłatnie skorzystać z usługi.

3. Event marketing, czyli organizacja niecodziennych ciekawych wydarzeń połączona z nagłośnieniem ich w Internecie w wyselekcjonowanych społecznościach odpowiadających grupie docelowej.

4. Rozwinięta współpraca z blogerami, tworzenie blogów marki, sponsoring blogów